A raktárkészletek szerepe
Egy számos húsipari szektorban jelen lévő, nagyüzemi gyártó mindennapjaiban a raktárkészletek kulcsfontosságú szerepet játszanak. Egy ilyen területen, ahol a nyersanyagok frissességének megőrzése csupán 1-2 napos felhasználási időablakot tesz lehetővé, kritikus jelentőségű a tökéletes időzítés. Ennek sikere pedig attól függ, hogy a friss húsok raktárkészletének megfelelő követése megtörténik-e, és összhangba kerül-e a gyártott termékek többi összetevőjének, valamint a csomagolóanyagoknak a rendelkezésre állásával. Elképzelhetetlen mindez egy raktárirányítási szoftver közreműködése nélkül.
Vegyük például annak az esetét, hogy beérkezik a gyárba több tonna sertéscsülök a húsvéti szezon előtt. A nyers hús még a lehető leggyorsabb kiszállítást követően és a hűtési lánc gondos betartásával is csak legfeljebb 3 napig állhat a hűtőkamrákban. Ennélfogva csak akkor lehet megkezdeni a pácolt, valódi füstölt csülök gyártását, ha szinte azonnal kéznél vannak a szükséges mennyiségű pácfűszerek és egyéb segédanyagok. Ezen felül napokon belül ott kell lennie a füstöléshez nélkülözhetetlen fogyó termékek és eszközök mindegyikének is. Így a füst készítéséhez előírt faanyagnak, aromáknak és kezelőszereknek. Ha bármi ezek közül hiányzik a megfelelő időben, óriási értékű nyers hús mehet kárba, hatalmas veszteséget okozva a gyártónak. Sőt, a megrendelőkkel kötött szerződések akár súlyos kötbérrel is sújthatják a gyártót abban az esetben, ha nem tudnak eleget tenni a rögzített szállítási mennyiségeknek. Az ilyen jellegű fennakadásokból származó üzleti kockázat tehát igen jelentős.
Hasonlóképp, ha a bécsi virsli előállításához megérkezik a sertéshús, annak ledarálásával egy időben már meg kell lennie szintén elengedhetetlen összetevőként a marhahúsnak is. Igaz, hogy a készterméknek csupán 4-5%-át teszi ki, marhahús nélkül nem lenne bécsi jellegű a virsli. Ezért a raktárirányítási szoftver feladata lesz, hogy a beütemezett bécsi virsli gyártásához pont időben figyelmeztesse a kezelőt mindkét húsfajta beszerzésére. Sem túl korán nem érdemes megérkeznie a friss húsoknak, hogy elkerüljük a fagyasztás okozta plusz költségeket és esetleges minőségromlást. Sem túl későre nem szabad maradnia a beszállításnak, hogy az előkészítésre is maradhasson elegendő idő.
Az uzletiszoftver.com ingyenes közreműködése az ideális választásért
Így már érthetjük, miért kell egy megbízható raktárirányítási szoftverbe beruháznia minden húsipari vállalatnak. Az viszont korántsem mindegy, hogy a piacon rendelkezésre álló programcsomagok közül melyik cég számára melyik lesz az ideális. És itt kerül a képbe az uzletiszoftver.com. Ez a tanácsadó vállalkozás ugyanis közel 400 szoftvergyártó cég termékeit ismeri mélyrehatóan, így megbízhatóan képes minden ügyfél minden helyzetére a megfelelő szoftveres megoldást javasolni. Ráadásul ez a hathatós segítségnyújtás nem fogja az ügyfél költségvetését terhelni. Az uzletiszoftver.com ugyanis díjmentesen nyújtja ezt a szolgáltatást. A forgalmazók biztosítanak számára közvetítési jutalékot, hiszen az ő érdekük is a megfelelő ügyfelekhez való hatékony eljutás.
Bizonyított tény, hogy profitábilisabbak azok a húsipari vállalatok, melyeknek folyamatait a számukra megfelelően kiválasztott és finomhangolt szoftverek segítségével vezérlik. Ez a lehetőség minden cég számára karnyújtásnyi közelségbe került az uzletiszoftver.com közreműködésével. Az adott ügyfélnek csupán e-mailben vagy telefonon jeleznie kell, hogy szüksége van a tanácsadásra. Ezután megtörténik az igények részletes felmérése. Ebben az ügyfél részéről egy népes csapat részvételére van szükség, hogy minden jelenlegi és közeljövőben tervezett munkafolyamatot pontosan felvázoljanak a tisztább megértés végett. Csak így biztosítható, hogy a választott szoftver valóban kielégítse majd az ügyfél minden szükségletét. Ezt a folyamatot a közösen létrehozott követelménydokumentáció támogatja, melyre támaszkodhat a tanácsadó a lehetőségek mérlegelése során.
Egyszerűen nem éri meg egyetlen húsipari cégnek sem saját magának vállalkoznia az ideális raktárirányítási szoftver felderítésére. Az uzletiszoftver.com weboldalán megosztott 5 tipikus hiba leírása segít abban, hogy magunk is meggyőződjünk erről. Meglepően könnyű ugyanis ezeket a bakikat elkövetni, ha egy vállalat menedzsmentje vagy a projektre megbízott csapat tapasztalat híján nem figyel oda ezekre.
1. Nem elegendő szempontot veszünk figyelembe
Ha csak homályosan elnagyolva vázoljuk fel az igényeinket konkrét követelmények meghatározása helyett, nem fog sikerülni az ideális szoftver kiválasztása. Emellett kritikus fontosságú az is, hogy minden szervezeti egységből vegyenek részt munkatársak a szoftver kiválasztásában. Csak így garantálható az, hogy az összes terület igényeit ki lehessen elégíteni azzal a megoldással, mely mellett leteszi a voksot végül a vállalat.
2. Túl kevés vagy túl sok információt osztunk meg az ajánlatkérés folyamán
Ha az ügyfél úgy fordul a szoftverfejlesztőkhöz, hogy nem megfelelő az átadott infómennyiség, az mindkét irányból gondot okoz. Ha túl kevés az infó, akkor a vásárlásra felkínált programcsomag élesítve nem fogja az összes szükséges munkafolyamatot megfelelően támogatni. Ha pedig túl sok, akkor kieshetnek olyan lehetőségek, melyek egyébiránt ideális megoldást nyújthatnának, de a túlzottan részletezett elvárások miatt mégsem kerülnek szóba.
3. Nem megfelelő hitelességű ajánlások terelik a döntésünket
A húsipari vállalatok vezetői sokszor közvetlen és együttműködő szakmai kapcsolatot ápolnak a piac többi résztvevőjével. A raktárirányítási szoftver például mégsem az a terület, melyet a versenytársunk ajánlása alapján kellene megválasztanunk. Ami ugyanis tökéletesen ideális az egyik vállalat számára, teljesen alkalmatlan lehet egy másik részére. Mégpedig amiatt, mert a munkafolyamatok eltérően vannak megszervezve, az alapanyagok másféle logika mentén vannak rendszerezve, vagy épp a gyártott termékek jellege eltérő, ezért az alkalmazott időkeretek egészen mások.
4. Nem vesszük figyelembe a jövőben tervezett vagy előfordulható változásokat
Ha egy jelentős új beruházás történik, például egy teljesen új jellegű termékcsoport gyártásának megindítása, az felboríthatja az addig tökéletesen működő vállalatirányítási rendszert. Éppen ezért úgy kell a döntést meghozni, hogy az opcionálisan szóba kerülő változások ne hozzák azt zavarba, hanem legyen a rendszer felkészítve az ilyen bővítésekre.
5. Az olcsóság korántsem minden!
Ha több lehetőség is megfelelőnek tűnik, ragaszkodjunk szigorúan a szakmai szempontokhoz. Az uzletiszoftver.com munkatársainak tanácsadói tapasztalatai azt támasztja alá, hogy megéri inkább többet költeni a kezdetekkor a valóban ideális szoftverek megvásárlására. Ez a plusz költség ugyanis bőségesen megtérül, ha a választott megoldás az olcsóbbhoz képest jelentősen nagyobb hatékonysággal támogatja az üzleti folyamatokat, így növeli a nyereségességet.
Mindezek a szempontok érvényesek a raktárirányítási szoftverekre is. Hogy ezeket a hibákat garantáltan ne kövessük el, bátran bízzuk a kiválasztási folyamat végigzongorázását az uzletiszoftver.com tapasztalt tanácsadói csapatára!